Jakobstad 06-781 3500
fornamn.efternamn@botniary.fi
Stationsvägen 1, 68600 Jakobstad
Öppettider:
mån–tors: 8–16, fre: 8–14
Karleby 06-781 3500
fornamn.efternamn@botniary.fi
Långbrogatan 1–3 D, 1 våningen, 67100 Karleby
Öppettider:
mån–tors: 8–16, fre: 8–14
Kontakta oss

Allmänt om föreningen
Botnia Företagshälsovård rf föddes hösten 2019 i samband med att Keskipohjanmaan Työterveyshuolto ry och Jakobstads Arbetshälsovårdsförening rf gick samman. Verksamheten har dock pågått mycket längre, ända sedan 1975. Föreningen är ideell och medlemsföretagens gemensamma företagshälsovård. I stället för krav på ekonomiska resultat kan vi fokusera på att stödja våra kunders arbetshälsa och välmående. För tillfället erbjuder vi företagshälsovårdstjänster till närmare 400 företag i Jakobstad och Karleby med omnejd. I maj 2017 flyttade Botnia ry in i nya och ändamålsenliga utrymmen på Stationsvägen 1 i Jakobstad, och i Karleby är vi stationerade på Långbrogatan 1–3 D (Hagströms hörn). Vår verksamhet leds av en styrelse som består av representanter från våra kundföretag.
Vi är medlemmar i Suomen Työterveys ry. Medlemskapet ger oss ett nationellt nätverk av företagshälsovårdsstationer i så gott som hela Finland. Suomen Työterveys ry är det fjärde största företagshälsovårdsnätverket i Finland: våra tjänster används av ca 4900 företag och 90 000 arbetstagare.
Vi verkar enligt Nyckelflaggan för finländskt arbete och föreningen har dessutom beviljats utmärkelsen Ett samhälleligt företag. Vi är även medlemmar i Österbottens Handelskammare.
Värderingar
Förtroende och engagemang
Vår verksamhet skapar förtroende och trygghet i vardagen hos våra kundföretag, och genomsyras av ärlighet och transparens. Vår kommunikation präglas av serviceanda med målet att överträffa kundens förväntningar med vårt engagemang.
Vision
Botnia Företagshälsovård är ett förstahandsval för lokala företag.
Mission
Målet med vår verksamhet vid Botnia Företagshälsovård är att våra kundföretag ska ha friska och välmående arbetstagare.
Botnia Företagshälsovård vill också i fortsättningen vara en lokal aktör, som dels värdesätter närheten till kunderna, dels involverar kunderna i verksamheten genom att låta dem fatta beslut och påverka företagshälsovården.
Servicen som Botnia Företagshälsovård erbjuder ska grunda sig på effektiva och beprövade modeller och metoder.
Strategi
Att upprätthålla en organisation där kunden, dess arbetsförmåga och hälsa står i fokus.
Att vidareutveckla en organisation som ger medarbetarna frihet att utvecklas och där allas yrkeskunskap kommer till nytta, hela tiden med välmående medarbetare som övergripande mål.
Att vidareutveckla en organisation där det finns möjlighet att förbättra arbetsredskap och arbetsmetoder.
Personal
Läkare
Företagshälsovårdare
Företagsfysioterapeuter och företagspsykologer
Administration
