Kundberättelser
JNT
För telekombolaget JNT, som erbjuder sina kunder internet-, TV- och telefonitjänster, är Botnia Företagshälsovård mer än bara en leverantör av hälsovårdstjänster – de är en uppskattad samarbetspartner.
JNT:s vd Maria Höglund beskriver vårt samarbete:
Gemensamma värderingar skapar grunden för ett tätt samarbete
JNT är verksamma längs hela kusten från Kristinestad i söder till Uleåborg i norr och har samarbetat med Botnia Företagshälsovård så länge vd Maria Höglund kan minnas. Enligt Höglund bottnar det långvariga samarbetet i att företagen har liknande värderingar, men också en gemensam vision för framtiden.
– Vår värdegrund bygger på att vi är personliga, lokala och lättillgängliga samtidigt som vi hela tiden strävar framåt. Botnia Företagshälsovård arbetar enligt samma principer och utvecklas också i takt med våra behov, säger Höglund.
Höglund betonar att personalens välmående är avgörande för företagets framgång. Därför anser hon att ett fungerande samarbete med företagshälsovården är centralt för att kunna säkerställa att personalen mår så bra som möjligt.
Goda resultat i form av låg sjukfrånvaro
Lagstadgade företagshälsovårdstjänster, men också sjukvård på allmänläkarnivå, ingår bland de tjänster som JNT köper av Botnia Företagshälsovård. Företagshälsovården anlitas också för konsultering i frågor som rör arbetshälsa, samt deltar i trepartssamtal för att lösa mer komplexa situationer.
Det långvariga samarbetet har gett Botnia Företagshälsovård god kännedom om JNT:s verksamhet, vilket har skapat en stark tillit mellan företagen.
– Botnia Företagshälsovård är en pålitlig samarbetspartner som ser till både den anställdas och arbetsgivarens behov. De är mänskliga, hjälpsamma och kunniga.
Ett konkret bevis på det välfungerande samarbetet är den låga sjukfrånvaron bland JNT:s anställda. Att företagen dessutom kontinuerligt för en öppen dialog, inte bara i rutinfrågor utan även vid mer komplexa situationer, visar att samarbetet löper effektivt.
– Det är värdefullt att till exempel kunna diskutera tillsammans hur alla, utifrån sina förutsättningar, ska kunna vara aktiva i arbetslivet, säger Höglund.
Botnia Företagshälsovård har visat att de är med oss hela vägen.
Framtida utmaningar i arbetslivet
Arbetslivet utvecklas ständigt, men Höglund har stort förtroende för att Botnia Företagshälsovård kommer att fortsätta utveckla sina tjänster för att möta de framtida utmaningar som arbetslivet för med sig.
– För att kunna utvecklas krävs ett nära samarbete med kundföretagen, och i den matchen har Botnia Företagshälsovård visat att de är med oss hela vägen, avslutar Höglund.