Asiakastarina

Ab Rani Plast Oy

Henkilöstömäärältään suuret yritykset asettavat vastaavan suuruisia vaatimuksia työterveyshuollon resursseille ja organisaatiolle.

Rani Plastin henkilöstöjohtaja Jan-Erik Höglund kuvailee palvelujamme:

0:00 / 0:00

Suuren kapasiteetin työterveyshuoltoa

Teerijärvellä sijaitsevan Ab Rani Plast Oy:n henkilöstöjohtaja Jan-Erik Höglund on erittäin tyytyväinen siihen, miten Botnia Työterveys on palvellut yrityksen noin 420 työntekijää.

Teerijärvelle matkatessaan ei voi olla huomaamatta Rani Plastin tehdasrakennusta, joka kohoaa havumetsän yli maamerkin lailla. Tämä teerijärveläinen perheyritys on maailmanlaajuinen toimija, joka on erikoistunut älykkäisiin pakkausratkaisuihin teollisuuden ja maatalouden tarpeisiin.

Yrityksen monipuolinen tuotanto edellyttää laajaa osaamista, mukautettuja tehdasyksiköitä ja ennen kaikkea pysyvää työvoimaa. Rani Plast on huomannut, miten paljon hyötyä toimivasta työterveyshuollosta on viimeksi mainitussa asiassa.

– Olemme iso yritys, mutta olemme siitä huolimatta saaneet Botnialta riittävästi resursseja, Höglund toteaa.

Terveydenhuolto tehtaalla

Kun Rani Plast etsi työterveyspalvelujen tarjoajaa, asiaa tarkasteltiin yrityksessä pitkällä aikavälillä. Tavoitteena oli räätälöidä terveydenhuolto yrityksen tarpeisiin, joten he halusivat löytää paikallisen palveluntarjoajan, joka on valmis tutustumaan Rani Plastiin ja sen eri osastojen toimintaan.

– Löysimme etsimämme Botnia Työterveydestä. Yhdistys on perustettu vuonna 2019, ja olemme olleet heidän asiakkaitaan alusta asti, Höglund sanoo.

Työterveyspalvelujen räätälöinti on ollut sujuvaa, ja nyt Rani Plastin tehtaalla on joka tiistai terveydenhoitaja paikan päällä. Järjestely on helpottanut yrityksen työntekijöiden arkea, sillä nyt he voivat käydä työterveyshuollossa ilman että tarvitsee käydä Kokkolassa tai Pietarsaaressa. Päivittäinen yhteydenpito terveydenhuollon ja henkilökunnan välillä on myös lisännyt ymmärrystä työpaikan uhkatekijöistä ja terveysriskeistä.

– Parasta on, jos pystymme ennakoivilla toimenpiteillä edistämään työterveyttä ja vähentämään terveydenhuoltopalvelujen tarvetta, Höglund sanoo.

Piilokustannuksia ei ole,
ja tiedämme aina, mistä
maksamme.

Hyvää hoitoa oikeaan hintaan

Työterveyshuollossa on aina ennen kaikkea kyse ihmisten hyvinvoinnista ja työkyvystä. Rani Plastin kokoiselle yritykselle se on kuitenkin väistämättä myös tärkeä taloudellinen kysymys. Höglund onkin tyytyväinen siihen, että Botnia Työterveyden hinnoittelu on sekä kilpailukykyistä että avointa.

– Piilokustannuksia ei ole, ja tiedämme aina, mistä maksamme. Hintataso voidaan pitää täten hyvänä, sillä kyseessä on yhdistys, eikä voittoa tavoitteleva yritys.

Suomen työterveyshuollon markkinoita hallitsee tällä hetkellä muutama hyvin suuri toimija. Höglund korostaa, että kuluttajien ja kilpailutilanteen kannalta on hyvä, että Botnia Työterveyshuolto täydentää näitä markkinoita.

– Olen työskennellyt 25 vuotta henkilöstöasioiden parissa ja testannut lähes kaikkia työterveyspalvelujen tarjoajia tässä maassa, ja olen ollut erittäin tyytyväinen Botniaan.

Vaikka Höglund antaakin nykyiselle yhteistyölle Botnia Työterveyden kanssa erittäin korkean arvosanan, työterveyspalvelujen kehittämistä ei kuitenkaan aiota lopettaa.

– Tehtaallamme on jo terveydenhoitaja, mutta olemme myös harkinneet, voisimmeko saada oman lääkärin paikan päälle.

Tutustu Rani Plastin työterveyshuoltoon

Rani Plastin henkilöstöjohtaja Jan-Erik Höglund kuvailee palvelujamme:

Botnian vahvuudet ovat paikallinen läsnäolo, läpinäkyvä hinnoittelu, hyvä hinta-laatusuhde, osaava henkilökunta ja ymmärrys meidän yrityksemme tarpeista.